1. Polska bezgotówkowa
  2. Aktualności
Mapa Przyszłości Płatności – trendy, które kształtują przyszłość płatności

Mapa Przyszłości Płatności – trendy, które kształtują przyszłość płatności

W ostatnich latach byliśmy świadkami dynamicznych przemian, które wpłynęły na wiele aspektów codziennego życia konsumentów. Od modelu pracy, po sposób załatwiania spraw urzędowych, robienia zakupów aż po płatności – w każdym z tych obszarów konsumenci są coraz bardziej cyfrowi i wymagający, nastawieni na szybkość i wygodę usług. Ekosystem płatności, będący kluczowym elementem gospodarki również przechodzi transformację, która wyznaczy kierunek rozwoju na nadchodzące lata. Fundacja Polska Bezgotówkowa we współpracy z infuture.institute prezentuje raport, który w unikalnej formule analizuje zmiany zachodzące w ekosystemie płatności, zagłębiając się w główne scenariusze i perspektywy, które rysują się na horyzoncie. Raport jest wynikiem współpracy ekspertów, którzy łączą wiedzę z zakresu finansów, technologii i analizy trendów. Ich wnikliwe obserwacje pozwalają spojrzeć na ekosystem płatności z nowej perspektywy i zrozumieć, jakie szanse i zagrożenia niesie przyszłość w czterech okresach czasowych – do roku, do 5 lat, do 15 lat i powyżej 15 lat. Premiera raportu jest również zapowiedzią III edycji Future of Payments.
Coraz więcej e-sklepów oferuje płatność za pomocą Click to Pay

Coraz więcej e-sklepów oferuje płatność za pomocą Click to Pay

Click to Pay to, wspierany przez Mastercard i Visa, globalny standard płatności kartą w internecie. Pozwala na szybkie, wygodne i bezpieczne zakupy online. Dzięki Click to Pay proces płatności online odbywa się w kilka sekund i w każdym miejscu wygląda tak samo - bez względu na to, gdzie kupujemy i jaką kartą płacimy. Usługa jest dostępna u takich dostawców jak: AutoPay, PayU, Przelewy24 oraz Tpay. Trwają prace wdrożeniowe u pozostałych dostawców bramek płatniczych, agentów rozliczeniowych oraz dużych merchantów i platform e-commerce’owych.
Usługa Click to Pay szeroko dostępna na polskim rynku

Usługa Click to Pay szeroko dostępna na polskim rynku

7 kwietnia wystartowała kampania edukacyjna nowego standardu płatności kartą w internecie – Click to Pay. Ta innowacyjna usługa, wspierana przez Mastercard i Visa, pozwala na wygodne i bezpieczne zakupy online. Dzięki jednorazowemu zapisaniu karty do tej usługi zakupy przez internet stają się proste i przyjemne. Celem kampanii jest pokazanie konsumentom korzyści płynących z korzystania z płatności za pomocą Click to Pay.
Fundacja Polska Bezgotówkowa napędza cyfryzację urzędów i sektora publicznego

Fundacja Polska Bezgotówkowa napędza cyfryzację urzędów i sektora publicznego

Fundacja Polska Bezgotówkowa od ponad 7 lat wspiera instytucje sektora publicznego w rozwoju cyfrowym oraz wzmacnianiu innowacyjności usług publicznych i administracyjnych. Ze wsparcia Fundacji, od początku jej istnienia, skorzystało już ponad 3 tys. instytucji publicznych i samorządowych, co przełożyło się na sfinansowanie ponad 16 tys. terminali, a ponad 8,5 tys. z nich zostało umieszczonych bezpośrednio w urzędach.
Fundacja Polska Bezgotówkowa wspiera rozwój e-biznesów

Fundacja Polska Bezgotówkowa wspiera rozwój e-biznesów

Fundacja Polska Bezgotówkowa, która od ponad 7 lat aktywnie wspiera mikro przedsiębiorców w obszarze cyfryzacji i wdrażania płatności elektronicznych, od 1 stycznia 2025 r. rozszerzyła zakres swojej działalności również o branżę e-commerce. Przedsiębiorcy, którzy rozpoczynają lub prowadzą działalność w internecie mogą otrzymać dofinansowanie na pokrycie kosztów uruchomienia płatności bezgotówkowych i obsługę transakcji w swoich e-sklepach.
Ciachownia Cafe w Lusówku – zwycięzca konkursu „Widzimy się u Ciebie’’

Ciachownia Cafe w Lusówku – zwycięzca konkursu „Widzimy się u Ciebie’’

„Widzimy się u Ciebie” to specjalna akcja Fundacji Polska Bezgotówkowa, przygotowana z myślą o małych firmach i lokalnych przedsiębiorcach. Inspiracją do powstania projektu była potrzeba docenienia i wspierania drobnych, lokalnych firm. Laureatką konkursu „Widzimy się u Ciebie” została Pani Agnieszka Gacek, właścicielka cukierni Ciachownia Cafe w Lusówku w woj. wielkopolskim. I to jej cukiernię odwiedził ambasador Programu - Szymon Majewski. Videorelacja z wydarzenia jest dostępna pod linkiem: https://www.youtube.com/watch?v=1d2kfqqBQbA, a także na stronie https://widzimysieuciebie.pl/.

Polecane

Jesteśmy gotowi,
by dzielić się z Tobą
wszystkim co wiemy!

Zapisz się do darmowego newslettera

Zapisz się do darmowego newslettera w ramach Akademii Przedsiębiorcy