1. Polska bezgotówkowa
  2. Aktualności
Płatności bezgotówkowe ważnym kryterium wyboru oferty dla klienta

Płatności bezgotówkowe ważnym kryterium wyboru oferty dla klienta

Klienci są coraz bardziej świadomi i wymagający. Dlatego też, coraz więcej konsumentów oczekuje możliwości wyboru form płatności w sklepach i punktach usługowych. Brak preferowanej metody bezpośrednio wpływa na decyzje zakupowe klientów. Potwierdzają to wyniki najnowszego badania przeprowadzonego dla Fundacji Polska Bezgotówkowa, z którego wynika, że prawie połowa Polaków (46 proc.) zrezygnowała z zakupów, ponieważ nie mogła zapłacić tak jak lubi.
Bezgotówkowe płatności w automatach vendingowych zyskują na  popularności

Bezgotówkowe płatności w automatach vendingowych zyskują na popularności

Fundacja Polska Bezgotówkowa sprawdziła, ilu Polaków korzysta z automatów sprzedażowych oraz w jaki sposób użytkownicy opłacają w nich swoje zakupy i zamówienia. Wyniki badania pokazały, że 81% ankietowanych korzysta z parkomatów, a 43% z nich uiszczało w nim opłatę bezgotówkowo. 78% miało okazję skorzystać z kawomatu, a połowa (39%) zapłaciła za kawę cyfrowo. Z biletomatem i automatem z przekąskami oraz napojami miało styczność kolejno 75% i 76% respondentów, a elektronicznie zapłaciło za swoje zamówienie kolejno 46% i 37% z nich – pokazują wyniki badania Maison & Partners przeprowadzonego dla Fundacji Polska Bezgotówkowa w sierpniu 2025 r.
Rekordowy rok dla cyfrowych płatności w administracji - prawie 10 mln płatności cyfrowych w sektorze publicznym w 2024 roku w ramach PWOB

Rekordowy rok dla cyfrowych płatności w administracji - prawie 10 mln płatności cyfrowych w sektorze publicznym w 2024 roku w ramach PWOB

W 2024 r. w sektorze publicznym zrealizowano prawie 10 mln płatności cyfrowych – to wzrost o ponad 28% rok do roku w transakcjach zrealizowanych w ramach Programu Wsparcia Obrotu Bezgotówkowego. 73% badanych w 2024 r. dokonywało płatności w administracji w formie bezgotówkowej[1]. Oczekiwania mieszkańców wobec urzędów i samorządów rosną szybciej niż kiedykolwiek wcześniej, a cyfryzacja staje się kluczowym elementem rozwoju nie tylko administracji publicznej, ale całego miasta. Polskie samorządy pod wieloma względami wiodą prym w rozwoju cyfrowych usług. W jaki sposób radzą sobie z wyzwaniami cyfryzacji i jakie innowacje wprowadzają w życie?
„Zyskaj więcej” z Fundacją Polska Bezgotówkowa i firmą InPost

„Zyskaj więcej” z Fundacją Polska Bezgotówkowa i firmą InPost

Fundacja Polska Bezgotówkowa startuje z trzecią odsłoną kampanii „Zyskaj więcej” skierowanej do przedsiębiorców. Właściciele małych i średnich firm, którzy jeszcze nie korzystają z płatności bezgotówkowych, mogą otrzymać terminal płatniczy, terminal w telefonie lub bramkę płatniczą do sklepu online z Programu Fundacji oraz dodatkowo zyskać 30 darmowych wysyłek w maszynach Paczkomat® InPost. Akcja potrwa od 6 października do 7 grudnia 2025 r.
Odpowiedzialność za rozwój cyfrowego świata– relacja z Future of Payments 2025

Odpowiedzialność za rozwój cyfrowego świata– relacja z Future of Payments 2025

Dynamiczny rozwój nowych technologii nieustannie poszerza granice cyfrowego świata, tworząc niemal nieograniczone możliwości dla biznesu i społeczeństwa. Jednocześnie to właśnie człowiek ponosi odpowiedzialność za bezpieczne i etyczne wykorzystanie innowacji – tak brzmi główne przesłanie tegorocznej konferencji Future of Payments 2025, która odbyła się 6 października w Warszawie.
Bezgotówkowe Kino Objazdowe – laureat konkursu Europejskich Nagród Promocji Przedsiębiorczości – rusza ponownie w Polskę

Bezgotówkowe Kino Objazdowe – laureat konkursu Europejskich Nagród Promocji Przedsiębiorczości – rusza ponownie w Polskę

Po wakacyjnej przerwie Bezgotówkowe Kino Objazdowe, którego partnerem strategicznym jest Fundacja Polska Bezgotówkowa, kontynuuje podróż po Polsce. Akcja dociera do przedsiębiorców oraz mieszkańców mniejszych miejscowości, w których na co dzień nie ma kina. Z myślą o właścicielach małych biznesów przygotowano mobilne biuro Fundacji. Można w nim uzyskać szczegółowe informacje na temat płatności cyfrowych oraz dowiedzieć się, jakie programy wsparcia dla małych firm realizuje obecnie Fundacja.
Nowoczesny recykling – młodzi Polacy chcą zwrotu kaucji na konto

Nowoczesny recykling – młodzi Polacy chcą zwrotu kaucji na konto

Na jesieni tego roku rusza nowy systemu kaucyjny, co wiąże się z uwzględnieniem i dostosowaniem różnych oczekiwań konsumentów – szczególnie w zakresie miejsca odbioru opakowań czy formy zwrotu środków. Z najnowszego badania przeprowadzonego na zlecenie Fundacji Polska Bezgotówkowa wynika, że większość respondentów w wieku 18–24 lata (60%) chciałaby otrzymywać zwrot kaucji bezpośrednio na konto. Taką preferencję wskazała także niemal połowa osób z grupy wiekowej 25–34 lata (48%), co czyni ten sposób rozliczenia najbardziej pożądanym wśród młodych dorosłych.

Polecane

Jesteśmy gotowi,
by dzielić się z Tobą
wszystkim co wiemy!

Zapisz się do darmowego newslettera

Zapisz się do darmowego newslettera w ramach Akademii Przedsiębiorcy